2.2.06

EL "BIG BROTHER" AMERICÀ HA PARLAT.




Bush, the BIG BROTHER has spoken.

Last day we could listen the President of the United States talking about the situation of the USA, their economy, the inversions and spend in some policies and the situation of the world.
................................................................

L’altre dia el senyor Bush va emetre el seu discurs sobre el debat de la nació, un discurs que fer des de la seva posició de jo no tinc un PRIMO DE ZUMOSOL, jo sóc el PRIMO DE ZUMOSOL. Un discurs d’un president, que malgrat els analistes comentaven que havia evolucionat en el seu argumentari, que era el discurs que la seva societat esperava, va demostrar que ell com a institució estar per sobre del bé i del mal. Va demostrar que ell té i vol tenir la paella pel mànec, i que a més té una altre mà per picar a aquell que vulgui tastar el que es fregeix en aquella paella.

No sé a vosaltres; però a mi em va donar la sensació que era “más de lo mismo”, el tema econòmic mundial, el tema del petroli i inversions en desenvolupaent, el seu especial tema educatiu, sanitari i de pensions, però amb una certa contundència en alguns temes com el que està passant al Pròxim Orient, el tema d’Iran, o la realicó econòmica mundial. Era un clar toc d’atenció a la comunitat internacional, les institucions com la CE o l’ONU, tot indicant que algunes coses ja no funcionen com li agradarien a tots els que ell representa. I vol que això vagi en la direcció que aquesta classe econòmica que ell representa pugui dir cap on vol apuntar i caminar. Mare de Déu quina por¡

Jo de fet, m’hagués agradat sentir, ja que en altres països això es fa en els debats de nació, que expliqués que té intenció de fer amb temes de millora de les condicions de milions d’americans; però clar, el que tocava era això i calmar a molts dels interessos econòmics de la Gran Amèrica que vol continuar escollint de quina forma agafa la paella i que hi posa a dintre. Per descomptat molts ingredients han de quedar fora, Of course.


Llegiu aquí en castellà el text íntegre.
.....................................................................
Algunes frases de BUSH

Relacions internacionals:

  • La única alternativa al liderazgo estadounidense es un mundo drásticamente más peligroso y ansioso
  • Nuestra propia generación se encuentra en una larga guerra contra un enemigo decidido, una guerra que será librada por Presidentes de ambos partidos, que necesitarán el firme respaldo bipartidista del Congreso
  • Hacer que Estados Unidos siga siendo competitivo requiere energía de bajo costo. Y aquí tenemos un problema serio: Estados Unidos es adicto al petróleo, que a menudo es importado de regiones inestables del mundo

Model econòmic

  • afianzar nuestro liderazgo económico en el mundo
  • En una economía mundial dinámica, estamos viendo competidores nuevos como China e India, y esto crea incertidumbre, lo que hace que sea más fácil alimentar los temores del pueblo
  • Los estadounidenses no deben temer nuestro futuro económico, porque tenemos la intención de darle forma.
  • Todos los años de mi presidencia, he reducido el aumento de gastos discrecionales no relacionados con la seguridad y, el año pasado, ustedes aprobaron propuestas que redujeron estos gastos.
  • Hacer que Estados Unidos siga siendo competitivo requiere que abramos más mercados para todo lo que los estadounidenses producen y cosechan. Uno de cada cinco puestos industriales en Estados Unidos está relacionado con el comercio mundial, y queremos que la gente en todas partes compre productos estadounidenses. Con mercados abiertos y condiciones equitativas, nadie podrá producir más ni competir más que el trabajador estadounidense.
  • Hacer que Estados Unidos siga siendo competitivo requiere un sistema de inmigración que respete nuestras leyes, refleje nuestros valores y tenga en cuenta los intereses de nuestra economía
  • Hacer que Estados Unidos siga siendo competitivo requiere atención médica de bajo costo

Secció d'humor, de por i altres.

  • Nuestra mayor ventaja en el mundo siempre ha sido nuestra gente educada, trabajadora y ambiciosa, y vamos a mantener esa ventaja.
  • Preparar a nuestra nación para competir en el mundo es un objetivo que todos nosotros podemos compartir.
  • nuestra grandeza no se mide con poder ni lujos, sino por quiénes somos y cómo nos tratamos unos a los otros. Por lo que nos esforzamos por ser una sociedad compasiva, decente, optimista.
  • Al renovar la promesa de nuestras instituciones, mostremos el buen carácter de Estados Unidos en nuestra compasión y cuidados por los demás.
  • Una sociedad optimista acude a socorrer a los conciudadanos en momentos de sufrimiento y emergencia. y lo sigue haciendo hasta que se vuelvan a poner de pie
  • Antes de que se escriba la historia en los libros, se escribe en la valentía. Como los estadounidenses anteriores a nosotros, mostraremos esa valentía y llegaremos a un buen final. Dirigiremos el avance de la libertad. Competiremos y sobresaldremos en la economía mundial. Renovaremos los compromisos morales que definen a este país. Y, entonces, avanzaremos. optimistas acerca de nuestro país, fieles a su causa y seguros de las victorias por delante.

8 comentaris:

Miguel ha dit...

Para flipar vamos...

Anònim ha dit...

Inútil un xarnego és fill de mare catalana i pare d'un altre lloc.

Pedro ha dit...

No entenc perquè ets tan nacionalista i tradueixes tant malament. A Espanya es diu debate por ele stado de la nación perquè PSOE i PP estan obsessionats amb la nació espanyola. Als països on no tenim la necessitat de dir que som una nació tot el dia, com Catalunya, li diem debat de política general.
I als EUA li diuen debat per l'estat de la unió, no pas, com has dit tu, estat de la nació.

Anònim ha dit...

salut company i felicitats per el bloc.

salut i ecologia,

Toni Garcia

Anònim ha dit...

Pedro, no l'ha traduit en Merino, està baixat directament de la plana web de la casa Blanca, sinó mira't el link. M'imagino que a la Casa Blanca, per descomptat saben molt més anglès que no pas en Merino. Castellà ho dubto.

Anònim ha dit...

L’altre dia el senyor Bush va emetre el seu discurs sobre el debat de la nació, un discurs que fer des de la seva posició de jo no tinc un PRIMO DE ZUMOSOL, jo sóc el PRIMO DE ZUMOSOL. Un discurs d’un president, que malgrat els analistes comentaven que havia evolucionat en el seu argumentari, que era el discurs que la seva societat esperava, va demostrar que ell com a institució estar per sobre del bé i del mal. Va demostrar que ell té i vol tenir la paella pel mànec, i que a més té una altre mà per picar a aquell que vulgui tastar el que es fregeix en aquella paella. No sé a vosaltres; però a mi em va donar la sensació que era “más de lo mismo”, el tema econòmic mundial, el tema del petroli i inversions en desenvolupaent, el seu especial tema educatiu, sanitari i de pensions, però amb una certa contundència en alguns temes com el que està passant al Pròxim Orient, el tema d’Iran, o la realicó econòmica mundial. Era un clar toc d’atenció a la comunitat internacional, les institucions com la CE o l’ONU, tot indicant que algunes coses ja no funcionen com li agradarien a tots els que ell representa. I vol que això vagi en la direcció que aquesta classe econòmica que ell representa pugui dir cap on vol apuntar i caminar. Mare de Déu quina por¡



Aquesta part se l'ha baixat també de la casa balnca?Sisplau!

Izan ha dit...

Pau si us plau.
Pedro d'on treus que sóc tan nacionalista? Crec que mai he dit res sobre aquest tema. Gràcies per l'aclariment.

Pedro ha dit...

Perquè traduïr unió com a nació em sembla nacionalista.