31.3.06

... Y PERSONAJES COMO ESTE MATARON LA REPÚBLICA.

Os adjunto un video que hace días que corre por la red. Además de las cuatro carcajadas que nos da lo fatal que habla, y el cachondeito que muestra al final... te llena de rabía, indignación... que personajes como éste mataran los valores de transformación social, de derechos de ciudadania, de derechos de las mujeres, de participación política, de educación.... que surgieron con fuerza en la Segunda República Española, colocando algunas de estas políticas en las más avanzadas socialmente de Europa, y eso en un país ideológicamente enfrentado, con una gran distancia entre las ciudades y el mundo rural, un atraso educativo tremendo y una división social abismal...


4 comentaris:

Joan Lleonart ha dit...

Jordi,...

la hostia aquest video... li poses color, i li retalles el bigoti i sembla el d'un que té un amic a la whitehouse....

Rodolfo ha dit...

ua!
lletgisme pur!

Rodolfo ha dit...

merci!

Jesús Zapatero ha dit...

Si que és cert que, vist des d'ara té un toc patètic aquesta filmació.
Però, al marge de les caracterítiques tècniques pròpies de l'època, responia a uns plantejaments ideológics que conectaven molt bé amb la situació social del periòde d'entreguerres. Penseu que aquesta era "la nostra creu" però alemanya va "gaudir" d'un senyor amb bigoti encara pitjor.
Lo més trist és que la derrota de les classes populars que va estar la guerra civil va ser vista com un triomf a moltes contrades del pais per les pròpies classes populars!
Les contradiccions no són propietat de ningú en particular.
Una abraçada Jordi.