16.2.08

PRIMER RODALIES. D'campanya.

Avui la gent d'esquerres d'ICV-EUiA i de les Enteses de Progrés Municipal han realitzat una acció de carrer demostrant que hi una altra manera de fer política, i que és diferent a la es fa des dels despatxos o es vol fer des d'aquests, com estem veient mediàticament aquests dies.
Una actitud important no és només la d'explicar i explicar, que és important per tal d'aportar una forma de fer veure aquesta realitat social en la qual vivim. És important fer-ho en un format en el qual es pugui dialogar, i sobretot escoltar, escolar.... un valor que els partits "que han deixat de ser obrers" han anat perdent.
Per posar un exemple clar; ja fa gairebé un més que el PSC del Maresme va acusar a ICV de trencar el consens sobre la mobilitat a la comarca del Maresme. Una manera de fer política de comunicat, de recriminar, que han sigut els altres... Però el que no es va dir és que ha ICV, així com al PP del Maresme se li està negant el poder exposar el seu criteri en un tema tant important com aquest. Una manera de fer política des dels despatxos. Possiblement esperaven una reacció o un joc de contradeclaracions; però no ho van trobar. Hagués estat fàcil dir que ha sigut el PSC del Maresme el que ha transformat i eliminat la Comissió de Mobilitat, a la qual s'intenta arribar a acords entre les diferents forces polítiques en representació a la comarca. Ara, no sé quin és el nom d'aquest instrument si n'hi ha, però penja directament de presidència del Consell Comarcal, excloent del debat a altres forces, com el cas d'ICV-EUiA-EPM, que no comparteixen una forma de fer política que exclogui, i que tenen una concepció diferent de com planificar la mobilitat del Maresme.
ICV-EUiA-EPM ha preferit fer una activitat al carrer, parlant amb la gent, exposant les postures sobre el tema concret de Rodalies, i quines són les propostes justes ( amb el territori, la sostenibilitat, i des del consens...), valentes i clares.


I no s'ha amagat al fer públic que el model de desenvolupament econòmic i social que impera, i el camí al qual ens volen porta, no agrada. Perquè en el cas de la mobiltitat passa per alt la quotidianietat. La necessitat d'anar a treballar, a estudi, a visitar un amic o familiar, al oci o el lleure de cada dia. A més un sistema que no permet que gent amb mobilitat reduïda el pugui fer servir universalment. És més fàcil invertir el 97% del pressupost en l'AVE, que només utilitzarà un 3% de la població, i un 3% a RODALIES, que l'utilitza a diari el 97% dels usuaris d'aquest mitjà de transport. No ens agrada aquest model de grans infrastructures i d'obres faraòniques que no s'acaben mai, i que malgrat connectar grans distàncies obliden les del dia a dir. Perquè per al dia a dia es fomenta l'ús del transport privat, i llavors per això es necessiten més carrils d'autopista, més trinxament del territori, més pol·lució, més despesa, més privatització del transport... I el mateix ens està passant amb el Benestar, ja ho hem dit diverses vegades.
I es per això, que des d'aquesta altra forma de fer política, i des d'aquesta quotidianietat, es vol anar cap a una aposta de la mobilitat sostenible, que sigui viable econòmicament ( que ho és), amb alternatives a curt termini, i amb un pla nacional i no només metropolità.
I això no és nou, no és perquè vinguin eleccions, fa més de 6 anys que estem dient que PRIMER RODALIES. (cliqueu aquí per més informació.)

1 comentari:

JSC Mataró ha dit...

Si vols comprovar que "Zapatero no es lo mismo", fes click aquí.